הולנד עם קראוון – ימים 6-7 – חיטהורן הינדולפרן

היום ה 6 – חיטהורן

קמנו ליום יפה ושמשי, אכלנו ארוחת בוקר, התארגנו עם סנדוויצ'ים, נפרדנו מחברנו בעל החניון ויצאנו לדרך.

ארוחת בוקר מחוץ לקראוון

לקח לנו זמן למצוא איפה משכירים את הסירות – צריך לעבור את כל העיירה ואז רואים את משמאל את המקומות השכרה. נכנסו לאחד המקומות והשכרנו סירה ב 15 יורו לשעה. הצטיידנו במפה עם הנחיות למסלול של שעתיים, כריכים ושתיה ויצאנו לדרך.
מזג האויר היה מושלם, חם ונעים, העיירה מקסימה ושקטה, ממש כיף.
באמצע האגם הגדול עצרנו על יד סירת גלידה, קנינו גלידה והמשכנו בטיול. כל הדרך האכלנו ברווזים ששעטו לכיוון הלחם שזרקנו להם ובאמצע האגם זרקנו לחם גם לשחפים שהתקהלנו מסביבנו.
נכנסו למסלול מסביב לשמורה כשהילדים מתחלפים ביניהם בנהיגה בהגה או עמידה בחרטום. פתאום תומר שעמד בחרטום ביצע נפילה מרשימה לתוך המים והבהיל את כולנו מאוד.
אחר כך הבנו שהמים לא עמוקים ואפשר לעמוד בהם בלי שום בעיה.
אחרי הנפילה למים עם החולצה של אבא

המשכנו בסיבוב, פגשנו פרות ממש על שפת הנהר, עצרנו בעמדת תצפית להשקיף על האיזור ובחזרה כמובן שפיספסנו את הפניה למקום ההשכרה ושטנו קצת יותר מדי, כשהבנו את הטעות שאלנו מישהו שהסביר לנו איך להגיע לאן שרצינו, החזרנו את הסירה באיחור קל שעלה לנו עוד כמה יורו.
בתחנת ההשכרה הילדים קיפצו קצת על הטרמפולינה הענקית שבחצר והתקפלנו לכיוון החניון.
בגלל שבחניון הקודם לא היה לילדים מה לעשות החלטנו לנסוע לחניון גדול עם בריכת שחיה ופעילות לילדים, רק שבכניסה לא אמרו לנו שאנחנו חייבים לעזוב ב 11 בבוקר למחרת ואנחנו לא חשבנו לשאול, הגענו לחניון בשעה 6 והבריכה כבר היתה סגורה, הילדים שיחקו קצת בג'ימבורי שהיה פתוח עד 7 וציפו ליום המחרת להיכנס לבריכה

חניון:
http://www.eurocampings.co.uk/en/europe/netherlands/frieslan d/recreatiecentrum-bergumermeer-100711/
בריכה – יש גם בריכת פעוטות עם מתקנים וגם בריכה גדולה, שתיהן מקורות. אנחנו לא הספקנו להיות בהן
אינטרנט – אין
ג'ימבורי – יש גדול ומוצלח שהילדים נהנו בו מאוד
פינת חי – יש פינת חי חמודה שהילדים עשו בה סיבוב וליטפו את החזירים
מגרש משחקים – יש גם אותו דגמנו עם הילדים

היום ה 7 – הינדולפרן

קמנו בבוקר ותיכננו לבלות קצת בבריכה ואז גילנו שאנחנו אמורים לעזוב את החניון ב 11 ושאנחנו לא יכולים להשתמש בבריכה. התבאסנו מאוד והחלטנו לעזוב את החניון ולהמשיך הלאה. יצאנו לכיוון הינדולפרן – עיר נמל לחוף הים הצפוני. עצרנו מערבית לנמל ברציף חניה על יד החוף ועלינו לגבעה שצופה על הים.
הים היה בשפל של כ 300 מטר – מחזה מרהיב ומעניין, ירדנו לחוף והלכנו כל הדרך בשפל עד שהגענו לים, אחרי שיכשוך הרגליים במים הקרים עלינו לגבעה המשקיפה על החוף ועשינו פיקניק קטן ביחד עם עשרות שחפים שהקיפו אותנו, הילדים נהנו מאוד לזרוק להם לחם ולראות איך הם תופסים אותו באויר. אחרי הפיקניק אבא הלך עם הבנים לטיול בעיר ואני ונטע נשארנו להשתזף על הגבעה.

108
שפל של 300 מטר – זה המרחק לחוף מקו המים

כשאבא והבנים חזרו יצאנו לכיוון הסכר הגדול, מאחר ונטע ותומר נרדמו במיטה האחורית עצרנו רק לרגע בעמדת התצפית והצצנו מהקראוון על הפסלים במקום.
הגענו לדן הלדר ונסענו ישר למעבורת שתיקח אותנו לאי טסל, בדרך ראינו כמה דברים מעניינים שהחלטנו לבקר בדרך חזרה, סימנו ונסענו למעבורת.
הגענו מוקדם מדי למעבורת – היא יוצאת כל שעה בוחצי וחוזרת בכל שעה עגולה, כל כרטיס שקונים בדן הלדר הוא כרטיס הלוך חזור, בצד השני אין קופות. אני והבן זוג תהינו אם אין אנשים שנוסעים רק הלוך ולא חוזרים….
העמדנו את הקראוון במחסום וירדנו לאכול גלידה עם הילדים שהתעוררו בנתיים, תומר התחיל לאכול מהגלידה שלו והשן שהתנדנדה והציקה לו כבר הרבה מאוד זמן נפלה סוף כל סוף!
הגיעה השעה לעלות למעבורת והשערים נפתחו, כלי הרכב עולים בסדר מופתי על המעבורת, אין צפצופים ואין חוסר סבלנות, כל תור עולה בתורו, יש כה סדרנים לפיקוח אבל כולם יודעים את מקומם.
עלינו למעבורת, החננו את הקראוון וטיפסנו לסיפון, היה קריר בחוץ אז חטפנו רק הצצה באי טסל אליו פנינו מיועדות. לא הספקנו להתמקם והגענו לאי, סך הכל השייט ארך כ 20 דקות, גם כאן היציאה בסדר מופתי ובשקט.
אחרי שירדנו מהמעבורת יצאנו לכיוון הנמל לבדוק האם צריך להירשם לשייט שיוצא מחר בבוקר. בנמל המקסים מצאנו כמה ספינות אבל כולן היו ריקות, בחרנו ב TX10 והתקשרנו למספר שהופיע בדוכן, הבחור שענה היה באמצע ארוחת ערב וסיפר לי שהוא אוכל פלאפל סיפרתי לו שאנחנו מישראל ולמחרת זכינו ליחס מיוחד על הספינה.
נרשמנו לשייט למחרת ב 10:30 ויצאנו לסיבוב בנמל, ליטפנו והאכלנו כבשים שמשמשות כמכסחות דשא אקולוגיות – הכבשים מגודרות על גבעות הדשא, מסתובבות חופשי ואוכלות את הדשא וכולם נהנים מהסידור.

120
כבשים שמשמשות כמכסחת דשא אקולוגית

נסענו לחניון שמצאתי באינטרנט אותו מנהל איש מבוגר שלא דובר אנגלית, הסתדרנו בתנועות ידיים\ קצת הולנדית שלו וקצת אנגלית שלנו, עט ודף נייר.
נכנסנו לחניון קטן ומטופח וישר קידמו את פנינו כמה הולנדים חביבים שהתלהבו לשמוע שאנחנו מישראל וחשבו שהגענו כל הדרך עם הקראוון…
אבא הכין לנו ארוחת ערב, הילדים הלכו להתקלח במקלחות המטופחות ואני החלטתי לעשות כביסה.
אחרי ארוחת הערב הבן זוג יצא עם תומר לסיבוב בעיירה וחזר בהתלהבות מהמקום, החלטנו שמחר אחרי השייט נעשה סיבוב.
פרשנו לישון נקיים ושמחים

חניון:
http://www.eurocampings.co.uk/en/europe/netherlands/north-ho lland/campsite-de-luwe-boshoek-111149/#06
בריכה – אין
אינטרנט – אין
גן שעשועים/משחקים לילדים – אין

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )