הולנד עם קראוון – יום 8 -האי טסל ודן הלדר

היום ה 8 –האי טסל

התעוררתי לפני כולם ויצאתי לשתות קפה מחוץ לקראוון, שמונה בבוקר אור יום בהיר כאילו צהריים וכולם ישנים, אין אף אחד מחוץ לקראוון בשעה כזו. החיים הטובים!
שאר בני המשפחה התעוררו והתארגנו ליציאה להפלגה, הגענו מוקדם לנמל והידד! גילינו שיש חיבור חופשי לאינטרנט, ניצלתי את ההזדמנות לחפש חניונים להמשך הטיול עד שהגיע הזמן לעלות לספינה.

123
הסירה עוגנת בנמל טסל

ב 10:30 הספינה יצאה לדרך, רוב ההסברים בהולנדית וקצת באנגלית, מה שלא פוגם בחוויה בכלל. יצאנו ללב ים ונהיה קצת קריר, הילדים לבשו את הקפוצ'ונים שהבאנו איתנו עד שהספינה האטה והחלה להוריד את הרשתות. הבן זוג הסביר לנו בעברית איך מורידים את הרשתות ואיך הן נפתחות, הרשתות הורדו למים ובזמן שהן מתמלאות הספינה עוברת על יד אי שעליו רובצים כלבי ים ומשתזפים בשמש, חוויה מדהימה!
126
מבט על הסירה מהגשר העליון

בנתיים נכנסו לקפיטריה של הספינה להפסקת שוקו חם וכשהתחילו להעלות את הרשתות יצאנו החוצה וראינו את בעל הספינה מעלה את הרשתות ופותח אותן מעל מתקן גדול במרכז הסירה. אחרי שהרשתות רוקנו הורשנו להתקרב והבחור התחיל להסביר על כל היצורים שעלו ברשתות ביחד עם השרימפסים. המון כוכבי ים גדולים וקטנים, המון סרטנים בכל מיני גדלים ועוד סוגי דגים שונים ומשונים, על כולם קיבלנו הסבר.
133
מעלים את הרשתות המלאות

אחרי ההסבר כל תכולת הרשתות הוכנסה לתוך המתקן הגדול שמסנן את השרימפסים משאר השרצים והילדים התקהלו מסביב למיכל אליו נשפכו כל הייצורים שסוננו מהשרימפסים, הילדים התלהבו מאוד, שיחקו עם הסרטנים, שלו כוכבי ים וזרקו דגים לשחפים שהתקהלו מסביב לספינה.
אחרי הסינון השרימפסים הוכנסו לסיר גדול לבישול וכעבור חצי שעה היו המוני שרימפסים מוכנים לאכילה וטעימים.

141
הילדים מגלים את כל היצורים שעלו ברשתות

בדרך חזרה עברנו שוב על יד כלבי הים שהשתזפו על החום החם.
כל השרימפסים המבושלים חולקו לכל מי שרצה ואנחנו יצאנו עם שקית שרימפסים פלוס כמה קונכיות ואצות
הילדים הכתירו את השיט כחוויה הכיפית ביותר שלהם עד כה ופשוט התפלאו שעברו כבר שעתיים.
אנחנו ממליצים מאוד לא לפספס!
אחרי השייט החלטנו לחזור לעיירה בה ישנו בלילה, אחד השכנים בחניון סיפר לנו שיש טיילת שוקקת וחוף ים שווה קרוב לחניון בו ישנו. חזרנו לעיירה, החננו את הקראוון ויצאנו לסיבוב במדרחוב. העיירה מאוד תיירותית, מדרחוב עם חנויות מזכרות ומסעדות לרוב. טיילנו בין החנויות והיה חם מאוד, הילדים היו חסרי סבלנות, במיוחד נטע שהיתה עייפה מאוד, אני כבר חשבתי לוותר ולהתקפל אבל הבן זוג לא הסכים והתעקש שנישאר ביחד. עצרנו קצת בצל והמשכנו לכיוון חוף הים.
אחרי עליה מתישה נגלה לעיננו חוף הים העצום, המון אנשים על החוף והמים קרים 15 מעלות!
אחרי ההליכה בחום המים היו מרעננים מאוד בשבילנו, בילינו בחוף הים כשעתיים והתקפלנו לכיוון הקראוון, בדרך חיפשנו מסעדה לאכול ונפלנו על המבורגריה מאוד לא מוצלחת….

150
תומר במים הקפואים!

אחרי הארוחה נסענו לכיוון המעבורת חזרה לדן הלדר. השעה היתה כבר 7 בערב והילדים שפוכים, התלבטנו אם לעשות את הסיבוב בדן הלדר שתיכננו יום קודם והחלטנו שאם הם לא נרדמו עד עכשיו נסתובב עוד שעה בעיר ואז נתחיל להדרים לכיוון זאנכה סאנס ונמצא חניון בדרך.
מה שמשך את עיננו כשעברנו בדן הלדר היתה הצוללת הענקית שפשוט מונחת על המדרכה, כשעצרנו וירדנו מהקראוון הבנו שהיא שייכת למוזיאון הימי שנמצא שם, המוזיאון כמובן כבר היה סגור אבל הרבה מוצגים נמצאים בשטח הפתוח ואפשר להסתובב ביניהם ולהתרשם, כמו שאנחנו עשינו.

166
חלק מהצוללת הענקית במוזיאון הימי בדן הלדר

אחרי שעה מהנה של טיפוס על תותחים, התפעלות מהספינות, הצוללת הענקית והטילים המאיימים אספנו את כולם לקראוון ויצאנו לדרך דרומה. הילדים נשפכו די מהר ואנחנו אחרי שעה של נסיעה מצאנו חניון בעזרת הג'יפיאס. חניון קטן ומשפחתי של משפחה שמגדלת פרחים וירקות, הזעקתי את בעל החניון מהבית שלו שם הוא ישב ושתה בירה בשקט כנראה (לפי הריח) והוא הוביל אותנו למקום החניה שלנו להלילה.
העברנו את הילדים למיטות, וישבנו לנו בשקט מחוץ לקראוון.

חניון: משהו שמצאתי בג'יפיאס ולא הצלחתי למצוא את השם שלו כרגע
בריכה: אין
גן שעשועים/משחקייה: אין
אינטרנט: בתשלום של 4.5 יורו ל 24 שעות
מה עוד: החניון נמצא ממש על שפת נהר ונראה שמשמש הרבה בעלי סירות שביום שטים עם הסירה ובלילה ישנים בחניון.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )