הולנד עם קראוון – יום 9-10 – זאנכה סאנס ומוזיאון הטבע בליידן

היום ה 9 – זאנכה סאנס

מאחר והיום הקודם היה עמוס פתחנו את היום הזה באיזי, התחברנו לאינטרנט ודיברנו קצת עם הבית.
תיכננו יום שקט ורגוע ויצאנו מהחניון בשעות הבוקר המאוחרות אחרי שכולם התקלחו והתאוששו מהיום הקודם.
הגענו לזאנכה סאנס ביום חם מאוד, בכיכר בכניסה הציבו צינור שישפריץ על המבקרים וירענן אותם, התחלנו ללכת לכיוון התחנות ומייד נעצרנו בגלידריה שבמפעל הגבינה להתרענן, עוד קצת הליכה בחום והגענו לתחנת הרוח לה-קאט שבה מחלקים עלון בעברית! למי שנכנס אליה, אני ציפיתי לראות את התחנה עובדת וממש מייצרת את הפיגמנטים והתאכזבתי מאוד שאחרי כל העליה בסולמות התלולים רואים את הגלגלי שיניים מסתובבים אבל לא את הפעולה עצמה של התחנה. צילמנו כמה תמונות בפנים בשביל הבן זוג שהחליט לא לעלות, הסברתי קצת לילדים על אופן פעולת התחנה ומה היתה מטרתה ויצאנו החוצה.
173
טחנות הרוח בזאנכה סאנס

בשלב הזה אני והילדים החלטנו לפרוש והבן זוג החליט להמשיך לטייל קצת, חזרתי עם הילדים לכיכר בכניסה והם שיחקו במשחקים שהיו פזורים במקום, אמיר נרטב לגמרי במים שזרמו שם כדי לרענן את המבקרים, איזה נוח שיש בגדים להחלפה בקראוון שנמצא בחניה!
התארגנו לתזוזה ויצאנו לכיוון דרום לחניון באיזור ליידן
171
היתרון העצום בקראוון – לילדים יש מרחב בנסיעה ואפשר לצפות ב DVD בנוחות ואפילו לאכול על השולחן

חיפשנו חניון עם בריכה לילדים אחרי כמה חניונים ללא ומצאנו אחד מאוד מוצלח
הגענו לחניון וישר קפצנו לבריכה לבדוק אותה (מוצלחת!), הבן זוג אירגן לנו ארוחת ערב ואחר כך החליט שהוא משכיר אופניים בשביל עצמו ויצא לסיבוב בחניון.
אני תליתי את המגבות והבגדי ים הרטובים מחוץ לקראוון כשפתאום ראיתי את כל השכנים סוגרים חלונות ומורידים את העציצים, השמיים הקדירו והרעמים התגלגלו מרחוק והבנו שסערה מתקרבת, השכנים סיפרו לנו שיש רוחות חזקות שצפויות להגיע וגשם. אחרי חצי שעה התחיל גשם שוטף והמשיך רוב הלילה.

חניון: http://www.eurocampings.co.uk/netherlands/south-holland/wassenaar/campsite-duinhorst-105400
בריכה: יש מוצלחת עם ג'קוזי (לא חם) בתוך הבריכה עצמה, וגם בריכת פעוטות חמודה ומוצלחת
אינטרנט: אין אלחוטי, יש נייח די יקר על יד הקבלה
גן שעשועים: יש גדול ומוצלח

היום ה 10 – מוזיאון הטבע בליידן

אחרי לילה גשום מאוד התעוררנו לבוקר שטוף שמש וחם מאוד. בשמונה בבוקר ילדים כבר השתוללו בבריכה.
אנחנו התארגנו ויצאנו ללידן למוזיאון הטבע. הכנסתי את היעד בג'יפיאס ויצאנו לדרך. הגענו ללידן והג'יפיאס הודיע לי שהגענו ליעד אבל מסביב הכל נראה שומם ולא הצלחנו להבין איפה הכניסה למוזיאון, הסתובבנו סביב עצמנו ולא מצאנו את מי לשאול, החלטנו לנסוע למרכז העיר ולשאול שם מישהו אבל הרחובות היו ממש שוממים (10 בבוקר ביום ראשון אולי זו היתה הסיבה), כמעט ויתרנו והתחלנו לחזור לכיוון טיילת סכיווגן וביציאה מלידן אמרתי לבן זוג שיעשה פרסה ויכנס למגרש חניה השומם, צלצלתי באינטרקום ושאלתי אם זה המקום ונענתי שאכן כן! הללויה!
הבן זוג החליט להישאר בחוץ ולרכב בעיר באופניים שהוא השכיר בחניון והביא איתו ואני נכנסתי עם הילדים.

180
חלק מהתצוגה המרהיבה

קבענו להיפגש בחוץ אחרי שעתיים אבל הצלחתי להוציא את הילדים רק אחרי יותר משלוש שעות.
הילדים נהנו כל כך ולא הרגשנו איך הזמן עובר, המוצגים מרהיבים, יש הרבה פעילויות אינטראקטיביות לילדים וההולנדית לא מפריעה בכלל.

183
בקומה העליונה יש משחק אינטקאקטיבי שהעסיק את הילדים במשך כמעט שעה!

אחרי המוזיאון הגענו לחניון שכולו מסיבה אחת גדולה! מוזיקה, אוכל, דגלים, כולם מתרגשים לקראת משחק הגמר של המונדיאל הולנד נגד ספרד.
הילדים ישר קפצו לבריכה ואני פניתי להכין ארוחת ערב לשם שינוי.
המסיבות נמשכו עד שמונה וחצי ואז כולם הסתגרו במועדון וצפו במשחק.
המשחק התארך והתארך ובנתיים הילדים שיחקו בגן שעשועים עם ילדים הולנדים עד שנהיה כבר קריר. ב 11 בלילה, אחרי 2 הארכות הספרדים הכניסו גול והמשחק נגמר. ההולנדים הלכו לישון מאוכזבים.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )