ברצלונה בזוג – היום ה 4 – מאונטז'ק

שבת זה כנראה יום השווקים בברצלונה.
יצאנו מהמלון לכיכר קולומבוס, עברנו דרך הרובע הגותי לקפה ונתקלנו בשוק של אספני מטבעות ובולים. באחד הדוכנים ראיתי די הרבה מטבעות ישראלים וקראתי לבן זוג שיבוא לראות, בעל הדוכן שמע אותי והתחיל לדבר איתנו בעיברית, סיפר שהוא במקור מאילת והראה לנו מטבעות ישנים של ישראל.
20160918_102531
המשכנו לכיוון כיכר קולומבוס ועל הטיילת ראינו שוק עתיקות, הסתובבנו קצת בדוכנים ונכנסנו לפסל קולומבוס. בתחתית של הפסל יש מדרגות שיורדות למטה, מסומנות בשלט אדום עם האות i, יש שם קצת מידע על הפסל ועל קולומבוס, כמה תמונות וחנות יין. יש אפשרות לעלות אל הפסל עם מעלית, העלות 6 יורו. מאחר וראינו את העיר מהגובה בפארק גואל ותיכננו להגיע היום למאונטז'ק ויתרנו על העליה לפסל.
20160918_104127
יצאנו לכיוון הרכבל הגדול שעולה למאונטז'ק, הרכבל נמצא מהעבר השני של המפרץ והחלטנו ללכת ברגל, בדרך עברנו בקניון מארהמגנום שנראה לי שהוא היחיד שפתוח בשבת, על הדלת כתוב בגדול פתוח 365 ימים בשנה, מחוץ לקניון יש מתחם של פעילויות לילדים כמו טרמפולינה גדולה שנקשרים אליה ועוד כמה מתקנים. המשכנו לצעוד לרכבל, בדרך ראינו כמובן שוק, הפעם שוק אוכל עם דוכנים של נקניקים, גבינות, מאפים, ממתקים ועוד.
20160918_113805
הגענו למגדל של הרכבל ונעמדנו בתור הארוך. עמדנו מעל לשעה קודם בתור לכרטיסים ואז בתור למעלית ואז בתור לרכבל שעובר מעל המפרץ עד למאונטז'ק. יכול להיות שיש אפשרות לרכוש כרטיסים באינטרנט ואז חוסכים תור אחד.

הנוף שנגלה למעלה שווה את ההמתנה. הנסיעה קצרה יחסית ומגיעים למעין טרסה שצופה על כל המפלס. יש במקום שתי מסעדות בזו שמייד על יד הרכבל אפשר לקנות שתיה וגלידות למי שמגיע עם ילדים.

הטרסה היא גן נחמד שאפשר לטייל בו ולשבת בצל העצים וכמובן לצלם את הנוף.
המשכנו לעלות ברגל למבצר שנמצא בראש המגדל, כדי להגיע לכביש שעולה למעלה צריך לפנות ימינה ולעקוף את הגבעה. העליה תלולה מאוד! בערך באמצע הדרך יש עוד טרסה עם מזנון כמובן ונקודת תצפית על המפרץ.

המשכנו עוד קצת והגענו סוף כל סוף למבצר. הכניסה לתוך המבצר בתשלום. אנחנו טיילנו בגנים מסביב וצילמנו עוד קצת את המפרץ.
20160918_142652
החלטנו לחזור עם הרכבל השני, הוא מגיע ממש עד למבצר, בדיעבד היינו צריכים להגיע ולחזור איתו. הוא הרבה יותר נוח, התור קצר וזז ממש מהר, האנשים עולים ויורדים בצורה עצמאית, יש כמה קרונות לעומת הרכבל הגדול שבו יש רק שני קרונות. הנסיעה בישיבה לעומת הנסיעה בעמידה ברכבל הגדול, המחיר יותר זול והוא מגיע עד הפסגה.
20160918_144351
כדי להגיע איתו צריך לנסוע במטרו בקו 3 או 2 עד לתחנה Paral-lel ממנו לקחת את הפוניקולר (רכבת כמו הכרמלית) שמגיע עד לכניסה לרכבל. לרכבל יש תחנה באמצע ההר, שווה לבדוק אם אפשר לעלות ולרדת בה ואז אפשר לגוון ולעשות חלק מהעליה או הירידה ברגל.
20160918_152629
חזרנו לרמבלה עם המטרו, גם שם מתקיים שוק של דוכני מזכרות, תיקים, תמונות וכאלה. והיום היו גם פסלים חיים יפיפיים. נכנסו לרובע הגותי לאכול והלכנו לחדר לנוח קצת.
בערב יצאנו לעוד סיבוב ברמבלה שאף פעם לא נמאס ממנה.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )