שיט תעלות בצרפת – היום ה 3

התעוררנו לבוקר שמשי ונעים והחלטנו לצאת לדרך מיד. השייט שלנו היה בתעלה ככה שאין אפשרות לסטות מהדרך ולטעות, ההפלגה היא בכיוון אחד בלבד. עם הסירה מגיע קלסר שבו יש מפות של המסלול ומקבלים הסבר על המסלול והסימונים במפה. לאורך המסלול מסומנות תחנות עגינה ובכל תחנה יש סימון האם יש חיבור למים, חיבור לחשמל, משאבת דלק ועוד. אסור להפליג בתעלות בין 9 בבוקר ל 7 בערב אז צריך לתכנן את הזמן ככה שמגיעים למעגן לפני 7 בערב. העובדים של החברה ממליצים איפה כדאי לעגון בדרך ואחרי יום-יומיים כבר קולטים את הקצב של השייט.
מיד כשיצאנו מהמעגן היה גשר שצריך להרים אותו, אחד הילדים קופץ מהסירה לחוף, מרים את הגשר, הסירה עוברת והוא מוריד אותו וחוזר לסירה.

התפעול מאוד פשוט וברור, יש סימונים על הגלגל של הגשר ועם קצת עזרה מאחד המבוגרים כל ילד יכול להרים את הגשרים.
אחרי שיצאנו לדרך הכנו ארוחת בוקר קלילה ואכלנו בישיבה בסלון תוך כדי הפלגה כשאנחנו מתחלפים בנהיגה.

הילדים התנסו בנהיגה קצת והגענו ל"לוק" הראשון.
הלוק הוא שער שנועד לעלות או לרדת בנהר, ממש כמו מדרגות. נכנסים עם הסירה מצד אחד, סוגרים את השער שממנו הגענו ואז פותחים את השער השני. המים מתמלאים או מתרוקנים, לעליה או ירידה בהתאם, ואז פותחים את השער השני וממשיכים בדרך.

לכל לוק יש מפעיל, לפעמים יש יותר מאחד, ודרוש שיתוף פעולה של הנוסעים על הסירה. בדרך כלל בן אדם אחד מספיק ואחרי כמה לוקים כבר רוכשים את המיומנות ומתפעלים את המעבר בקלות.

תוך כדי השייט אפשר לרדת מהסירה ולהתקדם בשבילים שסלולים לכל אורך המסלול. אנחנו היינו עם קטנטונת בעגלה אז מדי פעם ירדנו איתה לטיול בעגלה או באופניים. מאוד מומלץ לשכור אופניים עם הסירה, כך אפשר לטייל במקביל לתעלה כשאחד מההורים נשאר על הסירה ומתפעל אותה, לנסוע להביא מצרכים כשעוגנים או לטייל ביחד כשהסירה עוגנת.

אחרי כמה לוקחים החלטנו שנעצור לגלידה, מזג האויר היה חם מאוד וכולם רצו קצת לרדת מהסירה.
אחרי עצירה מרעננת המשכנו במעלה הנהר עד שהגיעה השעה לעגון. מצאנו מעגן שמתאים לנו עם חשמל וחיבור למים והתארגנו ללילה.

אבא נסע עם האופניים לסופר הקרוב להביא מצרכים לארוחת הערב ולהמשך השייט, מומלץ להביא שקיות רב פעמיות או לרכוש בסופר הראשון מאחר ושקיות לא נוחות ועולות כסף.

אנחנו ניצלנו את הזמן לטיול באיזור המעגן ומקלחות בתורות במקלחת הפצפונת שבסירה.

מומלץ להביא משחקים שיעסיקו את הילדים גם בזמן העגינה וגם בזמן ההפלגה כשנמאס להם לשבת על הסיפון ולהנות מהנוף.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )